TER hitzarmen berria «zerbitzu publikoen porrota» dela ohartarazi du CGT sindikatuak

CGT tren bideetako langileak haserre dira, Akitania Berriako kontseiluaren bozkaren biharamunean. Enpresa pribatuen lehiara irekiko da gradualki TER eskualdeko tren zerbitzua hemendik eta 2030 urtera. Transdev, RATP, edo Renfe bezalako operatzaile pribatuekin eraman beharko dira negoziaketak. Baina CGT sindikatuaren arabera, horrek ez du nehola hobetuko erabiltzaileen egunerokoa. Erabakia, politikoek hartzen dutela azpimarratzen du sindikatuak, edozein operatzaile izanda ere, borondate politikoaren nahia bete beharko du enpresa pribatu batek ere bai.

Idortea: Iparraldeko laborariak, egokitzera behartuak

Urte zailak dira laborarientzat. Iaz idortea, eta aurten ere adituek diote uda konplikatua izanen dela. Egokitzera behartuak dira laborariak. Gainera, belarrak egiten diren momentu honetan, aro aldakorrak ez du laguntzen. Kalitate txarreko belarrak egiten dituzte. Horrez gain, Nafarroan den idortearengatik, bazkaren prezioa ere igo da. Horren parean, laborari batzuek landare mota berri batzuk ekoizteko hautua egin dute, hala nola, zorgoa edota arto xehea.

Mintzola egitasmoaren laguntza lortu du Oier Urreizti bidarraitarrak, Aldudeko euskara ikertzeko

Baionako Unibertsitatean Euskal ikasketak burutzen dituen Oier Urreizti gazteak Aldude ibarreko euskara ikertzen ari da, Euskaltzaindiaren Mintzola egitasmoak eskaini 1.500 euroko diru laguntzarekin.

Eskualdeko TER tren zerbitzua konkurrentziara idekiko da

Akitania Berriko TER tren ibilbideak enpresa pribatuen arteko lehiara idekiko dira gradualki, 2030era bitarte. Alain Rousset presidenteak bultzaturiko TER hitzarmen berria, astelehenean bozkatu dute eskualdeko kontseiluan, aldeko 108 eta kontrako 75 bozkekin. Rousseten ber talde politikoan den Andde Sainte Marie kontseilariak hitzarmen berria defendatu du. Lege berriarekin zazpi urterako izenpetuko liteke kontratua SNCF enpresa erdi-publikoarekin, baina urtez urte konkurrentziari irekiz. Parean, neurri horren kontra agertu dira burdinbideetako langileen sindikatuak.

Mugerreko pleita gunearen handitzea kritikatu dute ingurumenaren aldeko elkarteek

Mugerreko pleita gunea handitzeko xedea adierazi du Euskal Hirigune Elkargoak. Gune horretan ezarriak diren enpresek maniobra ahalmen handiagoa nahi lukete merkantziak trenetik kamioietara kargatzen dituztenean; ondorioz, hamazazpi hektareako eremuan zabaldu nahi lukete egungo azpiegitura. Eremu hori gune hezea da, eta betoinez betetzea gaitzetsi dute CADE eta Mugerreko ingurumenaren aldeko taldeak. CNPN Naturaren Babeserako Kontseilu Nazionalaren ikerketak ere, proiektuaren kontrako iritzia eman du. Bestalde, gune horretan ere medikuntza tresnen salmentan ari den DJO enpresa ezartzea aurreikusia da, nahiz eta tren jarduerarekin zerikusirik ez ukan. Ingurumenaren aldeko elkarteen arabera, enpresa hori urrunago den gatzaga ohian plantatzen ahal litzateke ingurugiroa kaltetu gabe.